Kemoterapi ve Kabızlık

- 27 Nisan 2017

Kemoterapi ve kabızlık hakkında. Kemoterapi alırken kabızlık, kemoterapi ilaçları kabızlık yapar mı? Yan etkiler ve çözüm önerileriyle birlikte.

Kabızlık: Bağırsak hareketlerinin yavaşlaması, dışkının sertleşme, kurumasına bağlı olarak defekasyonda güçlük olmasıdır. Ayrıca karın ağrısı, şişkinlik, bulantıya sebep olabilir. Geğirerek çok hava çıkarmak, midede ağrı, rektumda basınç hissiyle karşılaşılabilir. Kemoterapi ilaçları ve bazı ağrı kesiciler kabızlığa sebep olabilir. Hareketsizlik, uzun süre oturmak veya yatmak, az lifli gıdalar tüketmek, yetersiz sıvı içmek de kabızlığa sebep olabilir.

Günde kaç kez büyük abdeste çıkıldığı not edilip, bunun normal olup olmadığı doktora sorulabilir. Günde en az 8 bardak sıvı tüketmek gerekir. Meyve suyu, çay, kahve, sıcak veya ılık içecekler, kabızlığa karşı faydalı olacaktır. Hareketsizlik kabızlığı arttıracaktır, her gün yürüyüş, bisiklete binmek, yoga gibi etkinlikler yapılabilir. Lifli gıdalar ve bol sıvı tüketimi dışkıyı yumuşatacaktır. Kepekli ekmek, kuru baklagiller, bezelye, çiğ sebzeler, taze veya kurutulmuş meyveler, kuru yemiş, patlamış mısır gibi lifli gıdaları tüketmek faydalı olur. Son iki gündür büyük abdeste çıkılamadıysa, doktora danışmak gerekir. Lifli veya dışkıyı yumuşatıcı ilaç, lavman yapılması önerilebilir.

kemoterapi kabızlık

Görüş Bildirin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir